4. FESTIVAL KRŠĆANSKOG KAZALIŠTA

Edukativne radionice

 

Poštovani vjeroučitelji! Poštovani odgojitelji u vjeri!

Festival kršćanskog kazališta u organizaciji Hrvatske Provincije svetog Jeronima franjevaca konventualaca ove će se godine održati već četvrti put! Festival je pokrenut iz potrebe za vidljivošću i većom prisutnošću kazališnih predstava kršćanskoga svjetonazora i inspiracije. Na našoj web stranici www.festkk.hr možete se informirati o svemu što smo dosad radili i nadamo se da ćete nas ove godine i Vi posjetiti.

Od prošle godine Festival ima i popratne programe, između ostaloga i edukativne radionice za vjeroučitelje i odgojitelje u vjeri. Naše radionice Vam omogućuju da naučite kako primijeniti dramski, plesni i lutkarski izraz u radu s djecom svih dobnih skupina te, nešto specifičnije, kao metodu u nastavi katoličkog vjeronauka.

Prošle smo godine imali četiri radionice koje su bile sjajno posjećene, a polaznici su svi bili vrlo zadovoljni, u što se možete uvjeriti iz njihovih dojmova koje Vam šaljemo u prilogu ovome pozivu.

Ove godine Vam nudimo također četiri radionice. Tri su namijenjene vjeroučiteljima, a jedna odgojiteljima u vjeri, no dobrodošli su svi zainteresirani. Radionice su besplatne i dobivate potvrdu o sudjelovanju na radionici! Prijaviti se možete na više radionica ili na sve radionice!

Prijave su od 30. travnja do 27. svibnja. Predviđeno je oko 25 sudionika po radionici pa prednost imaju oni koji se prijave prije. Molimo Vas da u slučaju da ne možete doći na prijavljenu radionicu, to svakako javite nekoliko dana prije same radionice kako bi umjesto Vas priliku za sudjelovanje dobio netko drugi.

Prijavljujete se putem prijavnice koju Vam šaljemo u prilogu, a šaljete je na adresu fkk.radionice@gmail.com. Za sve informacije, možete se obratiti na broj mobitela 098/986 6986 (Ozana Iveković).

Radionice se održavaju u dvorani Svetog Franje u samostanu franjevaca konventualaca pri Župi svetog Antuna Padovanskog na Svetom Duhu u Zagrebu. Više informacija o radionicama i vremenu održavanja u nastavku teksta.

 

Srdačno Vas pozdravljam uz obilje blagoslova!

 

Ozana Iveković, voditeljica popratnih programa Festivala kršćanskog kazališta

  

 

PROGRAM EDUAKTIVNIH RADIONICA

 

1. Subota, 2. lipnja 2018., Dvorana svetog Franje na Svetom Duhu, Zagreb

 

Dramske tehnike u radu s biblijskim tekstom u nastavi Katoličkog vjeronauka

 

Voditeljice:Nataša Roginek, magistra religiozne pedagogije i katehetike, savjetnica u zvanju, dramska pedagoginja i Silvija Čavlek, magistra teologije, mentorica u zvanju

Vrijeme održavanja: 10.00 – 14.00 sati

Sažetak:

Radionica se temelji na promišljanju i radu s biblijskim tekstovima koristeći dramske tehnike: zamrznuti prizori, unutrašnji monolog, vrući stolac, tunel savjesti, vođena improvizacija i pantomima.

Odabrani biblijski tekstovi:

Neobično dobar otac“ (Lk 15,11- 24);

Susret Isusa i grješnika- Zakej“ (Lk 19,1- 10);

Jesmo li spremni pomoći- Osuvremenjena priča o Milosrdnom Samarijancu“ (prema Lk 10).

 

 

Primjena plesne osviještenosti u nastavi katoličkog vjeronauka

  

Voditeljica: Senka Baruška, koreografkinja i plesna pedagoginja

Vrijeme održavanja: 15.00 – 18.00 sati

Opis radionice:

Plesna umjetnost djeluje kroz dinamiku doživljaja raznih emocija, psihičkih i duhovnih iskustva za razliku od pristupa dramskoga kazališta gdje je najvažnije kako je rečeno i kako je doživljeno, a manje što je rečeno. Ples i pokret umjesto verbalnog i umnog načina učenja za potiču razvoj emocionalne i socijalne inteligencije, tjelesnu osviještenost i fizičku inteligencija koja nas otvara u lakšoj neverbalnoj komunikaciji.

Upravo zato, putem plesa i pokreta, možemo na drugačiji način pristupiti biblijskim prispodobama jer nam ples i pokret pomažu da ih duboko doživimo i ugradimo u svoje biće. Tada smo krenuli novim putem, putem novoga čovjeka.

Razvijanje kinestetičkog osjećaja za pravilne postave tijela i za opću tjelesnu pripremljenost pomaže nam da osvijestimo tko smo. Tijelo je Hram Duha Svetog prema kojem se treba tako i postaviti. Tijelo nije samo ljuska koju vježbamo zbog rekreacije, zdravlja i estetike, već je nešto daleko više i veće. Živući pretežno sjedalačkim načinom života ne možemo spoznati povezanost i cjelokupnost našega bića jer uglavnom živimo podijeljeni na um, tijelo, emocije i psihu umjesto da smo cjelina kakvom nas je dragi Bog stvorio. Umom to razumijemo, ali u praksi najčešće ne uspijevamo osvijestiti što to znači.

Postaviti koordinaciju tijela, raspoznati pravilne i nepravilne pozicije, elemente, artikulirane i neartikulirane pokrete. Osvijestiti povezanost pokreta unutar tijela, uskladiti gornji i donji dio tijela kao lijevu i desnu stranu u prostoru i vremenu praktični je dio shvaćanja i spoznavanja.

Povezivati glazbu i pokret, te razvijati glazbene sposobnosti kroz svjesnu i aktivnu realizaciju u pokretu, pristupiti plesu i pokretu kao jednoj kompleksnijoj cjelini.

Stoga ćemo prispodobe „propuštati“ kroz emotivni doživljaja koji izaziva tijelo u pokretu kao i stjecati osjećaj za plesnu sekvencu u cjelini. Tako ćemo poticati i kreativno stvaranje plesne kompozicije prihvaćajući grupu i partnere u međusobnoj ovisnosti.

Osvijestit ćemo mogućnosti uporabe plesa i pokreta u nastavi vjeronauka te uočiti načine kako od plesnih struktura korištenih na nastavi napraviti kazališnu predstavu. Učit ćemo prepoznavati mogućnosti uključivanja pokreta i plesa u odgojno-obrazovni proces te uviđati dobrobiti korištenja pokreta i tjelesnog izraza u radu sa svim dobnim skupinama.

 

  

2. Subota, 9. lipnja, 2018. ,Dvorana svetog Franje na Svetom Duhu, Zagreb

 

Stvaranje dramske igraonice s predškolskom djecom – Bog u srcu i očima odgojitelja

 

Voditeljice: Kristina Vlahinja, odgojiteljica i dramska pedagoginja, DV Novi Marof i Kristina Volarić, odgojiteljica u vjeri djece predškolske dobi, DV Novi Marof

Vrijeme održavanja: 10.00 – 13.00 sati

 

Ciljevi radionice:

- Stvaranje dramske igraonice s djecom predškolske dobi (ciljevi, zadaće..)

- Providnost odgojitelja (predviđanje, upravljanje i briga) u odabiru vjerskih tema za rad s djecom u dramskim igraonicama.

Zadaće radionice:

- Poticanje interesa i htjenja za bavljenjem kreativnom dramom kroz dramsku igraonicu s djecom predškolske dobi.

- Upoznavanje s dramskim tehnikama, strategijama i metodama najprimjerenijim u radu s djecom predškolskog uzrasta.

- Škrinjica s blagom – kako pronaći ideje za predstavu?

- Važnost refleksije i evaluacije dramskih aktivnosti kroz dramske igraonice.

 

Lutkom kao medijem kroz biblijski tekst

Voditeljica: Antonija Kušanić, mag. religiozne pedagogije i katehetike i lutkarska pedagoginja

Vrijeme održavanja: 14.00 – 17.00 sati

Ciljevi radionice:

U radionici Lutkom kao medijem kroz biblijski tekst sudionici (vjeroučitelji i ostali zainteresirani) upoznat će se s pomalo nesvakidašnjim načinom rada na biblijskom tekstu. Radi se o metodi grupnog rada s gotovo svim dobnim skupinama. Naglasak je na pronalaženju, odnosno otkrivanju sebe u poistovjećivanju s jednim biblijskim likom pomoću lutke. Osim upoznavanja biblijskog rada s lutkama, radionica ima i sljedeće ciljeve:

  • poistovjećivanje sudionika s pojedinim biblijskim likovima;

  • poticaj na razvijanje sposobnosti religioznog oblikovanja i prosuđivanja vlastite stvarnosti estetskim učenjem;

  • prepoznavanje povezanosti biblijskog teksta i konkretnog života;

  • upoznavanje jednog od brojnih načina izrade lutaka;

  • susret sudionika međusobno te susret pojedinca s porukom koju nosi određeni biblijski lik.

 

Sadržaj radionice:

Nakon uvodnih lutkarskih vježbi i upoznavanja, svi polaznici dobivaju biblijski tekst na kojem će se raditi. Slijedi produbljivanje teksta i pronalaženje uloga te poistovjećivanje s biblijskim likovima. Nakon toga sudionici dobivaju upute kako izraditi lutku odabranog biblijskog lika te uz glazbu i opuštenu radnu atmosferu svatko izrađuje svoju lutku. Vrhunac radionice jest upravo korištenje novonastalih lutaka. Način korištenja lutaka i dobrobiti koje takav rad donosi bit će veliko i lijepo iznenađenje za sve polaznike radionice!

  

 

DOJMOVI S PROŠLOGODIŠNJIH RADIONICA

 

Uživala sam na radionici Dramske igre i vježbe u nastavi vjeronauka. Dala mi je jedan polet kako bih i dalje ustrajala u igranju u nastavi. Voljela bih kad bi takve radionice bile organizirane tijekom cijele godine. Igre su bile zanimljive, dinamične i mogu se vrlo lako uklopiti u nastavu vjeronauka. Naše mentorice su bile zanimljive, spremno su nam pokazale svaku igru, a ako je trebalo i dodatno objasnile. Vrijeme je vrlo brzo prošlo i stvarno sam uživala. A i odmorila se od svakodnevnice.  

Željka Maršanić, vjeroučiteljica

 

 

Ove godine na Festivalu kršćanskog kazališta sam sudjelovala na tri radionice: Bibliodrama, Dramske igre i vježbe u nastavi vjeronauka i Radionica dramskog pisanja. Sve tri radionice su ispunile sva moja očekivanja, obogatile moje znanje i time doprinijele mom osobnom rastu i razvoju. Oduševila me organizacija, stručnost voditelja i otvorenost sudionika. Uz nova poznanstva, otvorenih mogućnosti suradnje i brojne nove informacije o daljnjem napretku sa radionica sam otišla s velikim bogatstvom i zanosom. Ponovno se sjetih one: "Za let si dušo stvorena!" i s tim ushitom idem dalje u život, živjeti uz Život... 

Antonija Kušanić, vjeroučiteljica

 

 

Čini mi se da se ljudi koji su sudjelovali u bibliodramskoj radionici koju je vodila s. Ljubica Radovac, nakon završetka radionice, tj. nakon četverosatnoga rada na samima sebi, bili zadovoljni radom ili učinkom toga rada. To ponajprije zaključujem po svojemu iskustvu, ali i nakon razgovora s drugim sudionicima radionice.

Sestra je Ljubica umješno i znalački vodila radionicu, baš svaki sudionik bio je uključen u svaki korak i svaki „radionički“ postupak, i to mišlju, riječju i djelom … Propust se i nije mogao dogoditi jer je svaki sudionik sudjelovao do mjere koju je izabrao ili želio.

Odabrani tekst Lukina evanđelja, prispodoba o dobromu ocu koji neki nazivaju i prispodobom o rasipnom sinu, u radionici s. Ljubice meni je samoj postala soba s tisuću zrcala od kojih je svako odražavalo drugo i drugačije: asocijaciju i misao koja je potekla iz nje, izgovorenu riječ i njezino značenje, pokret i razlog pokretu, sklonost ovomu ili onomu liku i sličnost i nesličnost s likom, odnos drugih prema istomu i odnos prema različitomu…

I daleko više od toga.

Iskustvo ljudske riječi – one koju se čuje, izgovori, pročita i shvati umnogome odredi osobu, no iskustvo Božje riječi, koja je u svemu u našoj riječi, natkriljuje, prožima i osvjetljuje – sve ono što znamo i mnogo onoga što ne znamo o sebi. Bibliodrama je, čini mi se, dobar put za stjecanje takvih iskustava i spoznaja o sebi. 

dr. sc. Nada Babić, predavačica na Katoličkom bogoslovnom fakultetu

 

 

Radionice su bile izvrsne, jako kreativne. Vrlo edukativne i opuštajuće. Za rad s djecom vrlo važne. Hvala vama kao organizatoru za vaš trud i svim voditeljima radionica. Svaka na svoj način je bila posebna. Nadam se i daljem organiziranju takvih  radionica. Pozdrav i puno hvala.

Fanija Jelinčić, vjeroučiteljica

 

Sudjelovanje na radionicama Festivala kršćanskog kazališta za mene je bilo odgovor na molitvu - što ću i kako ću? Baš sam imala potrebu, kao i svi sudionici radionica, za ovakvim sadržajem. Najprije mi se svidjelo što je u centru svega bio Onaj koji nas je sve okupio - Isus i oduševila me otvorenost i pozitivnost svih sudionika apsolutno svih radionica. Niti jedna radionica nije bila dosadna, sve su bile praktične jer se učilo sudjelujući. Uvlačilo nas se u bit sadržaja i usput se posvješćivala i objašnjavala metoda. Svakako želim pohvaliti sve voditelje radionica - odličan spoj profesionalnosti, srca, pristupačnosti svakom sudioniku, spremnosti na pomoć i svjedočanstvo svog života s Bogom. 

Na kraju - svima nama koji upotrebljavamo dramsko izražavanje u svom djelovanju - ovakva su  iskustva od velike pomoći i nadam se da će ih biti još i više.  

 s. Marija Dijana Mlinarić 

 

 

Nedjelja popodne 04. lipnja, ljeta gospodnjeg 2017., na 3. Festivalu kršćanskog kazališta, dogodio se susret gospođe Irene Kolar Vudrag, dramske pedagoginje i skupine vjeroučitelja, potpomognutih i nastavnicima drugih struka koji vole kazalište, na radionici dramskog pisanja.

Ishod poučavanja i učenja je trebao biti učenje novog pristupa pretakanja proznog teksta u dramski oblik, u prvom redu namijenjenog radu u razredu, a zatim i za izvođenje u vjeronaučnim i katehetskim školskim skupinama.

Početak radionice je gospođa Irena uspjela izvesti prema planu. Svojevremeno je vodila dramsku grupu u svojoj župi (župa Svete obitelji) i niz je godina pisala i režirala kratke kršćanske predstave. One su izvođene na duhovnim seminarima kod pokojnog fra Zvjezdana Linića te na njegovu 40. i 45. godinu misništva, pa je dotično iskustvo dalo okvir radu u to vruće nedjeljno popodne.

Sukus onoga što je rekla jest da se dramatizaciju prispodobe može napraviti na različite načine uvijek imajući pouku na umu. Početak jest nešto što se zove „biografija lika“. Svaka dramatizacija kao i realizacija priče danas počiva na „biografiji lika“, kako u kazalištu tako i na filmu. Šarolikom društvu polaznika radionice ukazano je da moraju znati odgovore na pitanja tko-što-kada-komu-zašto te objašnjeno da je potencijalna publika i njezina mladost odnosno starost važan čimbenik za u svaku predstavu – jer se sve ipak igra za publiku.

Glavni alat svake dramatizacije jest Ljubav. Ljubav daje krila intuiciji u radu s učenicima, prepoznavanju što svaki učenik može i zadavanju individualnih zadataka. Kao što je pisano u Prvoj poslanici Korinćanima „Kad bih sve jezike ljudske govorio i anđeoske, a ljubavi ne bih imao, bio bih mjed što ječi ili cimbal što zveči. (1 Kor 13,1).Sudionici radionice utvrdili su da ljubavi, znanja, volje, želje imaju na pretek te su hrabro krenuli na zadatak - dramatizaciju prispodobe o Kušnji u pustinji prema Evanđelju po Marku (Mk 1, 12–13).

Tri su skupine nastavnika improvizirali čitajući navedeni tekst i stvorili tri male predstave. Jedna se držala izvornog teksta, jedna je u okvirima izvornika u njega uvrstila suvremene cigle u kamenje hrama, a jedna je napravila scenarij učenja za vjeroučiteljski rad u razredu.

Dramatizacija prispodobe odnosno cilj radionice je u potpunosti dosegnut, kao i moja želja za ovim vidom vjeronauka: Od gospođe Irene Kolar Vudrag sam iznova čula ono u što i sama vjerujem: Ljubav potpomognuta Smiješkom najvažniji je alat u radu, poglavito u razredu. 

Tatjana Antić, profesorica njemačkog jezika i dramska pedagoginja, prof. savjetnik

Dokumenti za preuzimanje

IZDVAJAMO

Održana adventska duhovna obnova za vjeroučitelje/ice…

Adventska duhovna obnovu za vjeroučitelje/ice i odgojiteljice u vjeri pod naslovom „Evo službenice… VIŠE

Sretan Uskrs

»Ali Bog ga uskrisi oslobodivši ga grozote smrti jer ne bijaše moguće da ona njime… VIŠE

Produljenja mandata i ostale molbe

Radi organizacije poslova u Uredu za vjeronauk molimo sve vjeroučitelje koji nemaju trajni mandat da… VIŠE

Nadolazeći događajikalendar

  • Trenutno nema nadolazećih događaja.