Čovjek otvorenih odnosa i komunikacije

Kompetencije vjeroučitelja - Stručni skup

250 prijavljenih vjeroučitelja sudjelovalo je u prostorijama Nadbiskupijskog pastoralnog instituta 18. ožujka 2017. na stručnom skupu za vjeroučitelje. Skup kroz dva teorijska i jedno interaktivno izlaganje na temu Kompetencije vjeroučitelja organiziraju Ured za vjeronauk i Agencija za odgoj i obrazovanje za vjeroučitelje s područja Zagrebačke nadbiskupije te Sisačke i Bjelovarsko-križevačke biskupije. Stručni skup otvorila je prof. dr. sc. Valentina Blaženka Mandarić, pozvavši okupljene vjeroučitelje na molitvu za uspjeh Sinode i zaželjevši svima dobrodošlicu. Okupljenom skupu u ime Agencije za odgoj i obrazovanje obratio se viši savjetnik Dalibor Adžić, a skupu su nazočile i viša savjetnica mr. sc. Gordana Barudžija i s. Smilja Čirko, predstojnica Kathetkog ureda Sisačke biskupije.


 

Predavanje prof. dr. sc. Bože Lujića, s naslovom Biblijska slika čovjeka otvorenih odnosa i komunikacije. Kao prototip čovjeka otvorenih odnosa i komunikacije predavač ističe Isusa kakvog zatičemo u evanđeljima - u odnosima s drugim ljudima i njegovim učenicima. Isus poziva na Božju logiku koja čovjeku ne dopušta da bude mjerilo tuđih života, sugerirajući uvijek drugima kakvi bi trebali biti i što bi trebali činiti. Uspostavljanje zdravih odnosa, smatra predavač, ide kroz tri imperativa: skidanje sebe s mjesta apsoluta, uzimanja vlastitog križa (mirenje s datostima vlastite egzistencije) i ići za Isusom u dinamici života. I sam pojam sreća, ističe prof. Lujić, dolazi od pojma sresti - dakle od izgrađivanja odnosa. U raspravi nakon predavanja profesor je još jednom istaknuo koliko je za izgrađivanje odnosa važno slušanje drugoga, čime se osobi daje na značaju, a što se najviše vidi u slici Isusa na križu. Naime pod križem nije bilo učenika koje je poučavao, nego su uz njega bile žene koje su ga voljele.


Drugo je predavanje održala prof. dr. sc. Ružica Razum, koja je govorila o konkretnim kompetencijama, s osobitim naglaskom na pedagoškim i didaktičkim kompetencijama. Definiranje vrijednosti i ciljeva koje učenik mora steći, odnosno alata/kompetencija koje će mu omogućiti da se u odrasloj dobi nosi sa situacijama u kojima će se naći. Poseban je naglasak predavačica stavila na pedagoške (osobna, komunikacijska, socijalna, emotivna, interkulturalna kompetencija) i didaktičke kompetencije. Temeljna nastavna umijeća vidljiva su kroz didaktičke kompetencije. U konkretnom smislu vjeronaučne nastave one obuhvaćaju nekoliko faza: priprema i planiranje nastave, izvođenje (ostvarivanje) nastave i vrednovanje. U pripremi nastave crvenu nit daje jasnoća definiranih ishoda koja usmjerava u planiranju. Izvođenje nastave vodi nas poboljšanju naših najslabijih točaka, ali govori i o razrednom ugođaju kroz pitanje discipline i autoriteta koje je danas osobito u krizi. Vrednovanje pak se odnosi na ocjenjivanje učenikovih ostvarenja, ali i na procjenu vlastitoga rada. Upravo kompetencije koje imamo govore o onome na što možemo utjecati – a to smo mi sami. U školskom okruženju, zaključuje prof. Razum, važna je upravo profesionalnost, koja svakako uključuje i vjerničku dimenziju, ali podrazumijeva i preuzimanje odgovornosti za ono što se čini.

 

 

Mr. sc. Lidija Čilić Burušić, prof. psihologije, održala je interaktivno predavanje naslovljeno Međuljudska komunikacija. U toj međuljudskoj komunikaciji predavačica je najprije pojasnila osnovne pojmove, podsjetivši na važnost verbalne i neverbalne komunikacije. Budući da najveći dio informacija nosi upravo neverbalna komunikacija, vjeroučitelji su u interakciji s predavačicom otkrivali emocije, stavove i moguće pogreške, koje su najčešće kulturološki uvjetovane i koje također treba uvažavati u komunikaciji s drugima. Kao posebna kompetencija i značajka ličnosti istaknuta je asertivnost kao pozitivan vid borbe za vlastita prava, pazeći da se tuđi osjećaji ne povrijede. Naglasak je stavljen i na vještinu slušanja koja je važna za rješavanje konflikata, pružanje podrške drugima, ali i za zdrav razvoj djece i adolescenata. Vjeroučitelji su u predavanju aktivno sudjelovali rješavajući konkretne zadatke koje je predavačica osmislila, a koji su uključivali rad u paru, rješavanje ankete, razgovor. Na samome je kraju prof. Mandarić iznijela obavijesti iz Ureda i predstavila predstojeće projekte i događanja.

 

 

 

 

 

IZDVAJAMO

Održana adventska duhovna obnova za vjeroučitelje/ice…

Adventska duhovna obnovu za vjeroučitelje/ice i odgojiteljice u vjeri pod naslovom „Evo službenice… VIŠE

Sretan Uskrs

»Ali Bog ga uskrisi oslobodivši ga grozote smrti jer ne bijaše moguće da ona njime… VIŠE

Produljenja mandata i ostale molbe

Radi organizacije poslova u Uredu za vjeronauk molimo sve vjeroučitelje koji nemaju trajni mandat da… VIŠE

Nadolazeći događajikalendar

  • Trenutno nema nadolazećih događaja.