Clanak

Moj put odrastanja u vjeri

Projekt

U sklopu vjeronaučne nastave, u svrhu ostvarivanja ishoda kurikuluma, učenici 7. b razreda Osnovne škole Mato Lovrak iz Nove Gradiške i učenici 7.b razreda Osnovne škole Eugena Kvaternika iz Velike Gorice, pod vodstvom vjeroučiteljica Nataše Čurić i Andrijane Petrović, započeli su zajednički projekt naziva ,,Moj put odrastanja u vjeri". Cilj projekta je čuvati i razvijati vlastiti vjerski i kulturni identitet te potaknuti na svjedočenje vjere u osobnom i društvenom životu. Učenici će u svjetlu vjere otkrivati vlastito dostojanstvo, vrijednost i ulogu, te će uočavati na koji sve način kršćanska slika čovjeka utječe na vrednote suvremenog svijeta. Kroz razne projektne zadatke kroz godinu učenici će razvijati osobne potencijale. Zasigurno će sve ovo obogatiti njihovo životno iskustvo i pomoći im izgraditi pozitivnu sliku o sebi.

Prvi naš susret je organiziran putem platforme Teams. Tom prilikom učenici su se pojedinačno predstavili, istaknuvši svoje omiljene slobodne aktivnosti pomoću prezentacije koju su samostalno osmislili i izradili. Mogli smo tako upoznati tko se bavi plesom, tko pjevanjem, tko su razredni šminkeri, a tko sportaši. Osim predstavljanja razreda, učenici su predstavili i znamenitosti i bitna obilježja svoga grada te zanimljivosti kraja u kojem žive. Posebno su istaknuli povijest škole koju pohađaju. Nakon međusobnog predstavljanja i upoznavanja učenici su rješavali anketu kojom smo željeli ispitati koje mjesto vjera trenutno ima u njihovom životu i tko je najviše utjecao na njihovu formaciju na tom području.

Dubljoj analizi rezultata ankete pristupili smo na drugom susretu. Iz ankete smo mogli saznati kako preko 75 % učenika i jednog i drugog razreda smatraju da je vjera egzistencijalna potreba koju u sebi osjećaju, dok oko 20 % učenika smatra vjeru svojom dužnošću. Saznali smo i da je za gotovo 60 % učenika 7.b OŠ E. Kvaternika vjera razlog zbog kojeg žive i nadaju se, a takvo mišljenje dijeli sličan postotak učenika 7.b OŠ M. Lovraka. Iz ankete smo mogli saznati i da 75 % učenika 7.b OŠ E. Kvaternika moli barem jednom dnevno, dok u 7.b OŠ M. Lovraka gotovo 30 % učenika moli i više puta dnevno. Preko 90 % učenika obje škole kaže da moli jer su na taj način bliže Bogu i jer tako dobivaju snagu u teškim trenutcima. Manje od 10 % učenika moli samo zato jer su ih drugi tako naučili. Točno 50 % učenika 7.b OŠ E. Kvaternika pristupa ispovijedi za blagdane, a oko 50 % učenika 7.b OŠ M. Lovraka pristupa ispovijedi mjesečno. Zanimljiv nam je bio podatak da od svih ispitanih učenika njih 40 % ide na misu svake nedjelje, 40 % 1-2 mjesečno, a ostatak nekoliko puta godišnje.

Rezultati ankete su nam dali smjernice za buduće djelovanje i teme naših susreta, a sama anketa mogućnost da učenici bolje sagledaju gdje se oni nalaze u odnosu prema svojoj vjeri i gdje se nalaze u odnosu prema drugima. Između ostalog, zaključujemo da je potrebno produbiti poznavanje značenja sakramenata, posebno euharistije i sakramenta pomirenja koji su temelj kršćanskog života imajući u vidu daljnju pripravu za sakrament potvrde.

Ovakvim načinom suradničkog istraživanja i učenja želimo jedni kod drugih potaknuti izgradnju ljudske i kršćanske zrelosti. Učenici su provedbi projekta pristupili s velikim interesom i entuzijazmom pa vjerujemo da će naš zajednički rad svakako rezultirati stvaranjem novih iskustava i prijateljstava.


Nataša Čurić
Andrijana Petrović

IZDVAJAMO

Održana adventska duhovna obnova za vjeroučitelje/ice…

Adventska duhovna obnovu za vjeroučitelje/ice i odgojiteljice u vjeri pod naslovom „Evo službenice… VIŠE

Sretan Uskrs

»Ali Bog ga uskrisi oslobodivši ga grozote smrti jer ne bijaše moguće da ona njime… VIŠE

Produljenja mandata i ostale molbe

Radi organizacije poslova u Uredu za vjeronauk molimo sve vjeroučitelje koji nemaju trajni mandat da… VIŠE

Nadolazeći događajikalendar

  • Trenutno nema nadolazećih događaja.