Prve ovogodišnje duhovne vježbe za vjeroučitelje u Novigradu na Dobri

U Novigradu na Dobri održavaju se prve ovogodišnje duhovne vježbe za vjeroučitelje Pod vodstvom prof. dr. sc. Ivice Raguža, na temu „Mentalitet milosrđa protiv mentaliteta negativnoga“, vjeroučitelji će kroz tri dana razmišljat, meditirati, razgovarati i slaviti Božju riječ. Duhovne vježbe započele su 22. lipnja na večer, a završavaju 25. lipnja s ručkom.

Kako je već uobičajeno, sudionike duhovnih vježbi uvijek posjeti jedan od zagrebačkih pomoćnih biskupa. Tako je mons. Ivan Šaško, u pratnji predstojnice Ureda za vjeronauk u školi s. Valentine Mandarić i savjetnice Ivanke Petrović , u četvrtak 23. lipnja pohodio vjeroučitelje koji su se okupili na duhovne vježbe.  

U prvom dijelu svog posjeta razgovarao je s vjeroučiteljima. Pri tom se osvrnuo na važne događaje u Zagrebačkoj nadbiskupiji, osobito Drugu zagrebačku sinodu. Zahvalio je vjeroučiteljima za sve dobro koje čine na području evangelizacije, osobito u okviru vjeronauka u školi i aktivnog sudjelovanja u važnim događajima u životu župa u kojima rade ili žive.

Nakon susreta bilo je euharistijsko slavlje koje je predvodio mons. Ivan Šaško u koncelebraciji s prof. dr. Ivicom Ragužem i dvojicom trajnih đakona. U homiliji (koju ovdje donosimo u cijelosti), biskup je na temelju liturgijskih čitanja govorio o važnosti kršćanske dosljednosti i vjernosti, koje svoje ishodiše imaju, ne u ljudskoj snazi nego, u Božjem milosrđu.

Poslije euharistijskog slavlja zajedništvo se nastavilo kod kod zajedničkog stola.

 

Ivan Šaško, pomoćni biskup zagrebački

Homilija u slavlju euharistije

Četvrtka XII. tjedna kroz godinu, 23. lipnja 2016. u 12 sati

Susret s vjeroučiteljima, Novigrad na Dobri

 

Evanđelje: Mt 7, 21-29

 

Dragi vjeroučitelji i vjeroučiteljice, braćo i sestre!

1. Svatko se od nas može sjetiti životnih prilika u kojima se našao, a koje su usporedive s izborom pokušaja da se do ostvarenja dođe kraćim, lakšim, bržim putem. I dok nam, zbog očitosti, izgleda sasvim suvišnim raspravljati o Isusovim riječima o gradnji kuće na pijesku ili stijeni, naš je život pun upravo takvih dvojba.

Naime, graditi na pijesku čini se uvijek lakšim. Uz rijeku ili more na raspolaganju su svi potrebni materijali: kamenje, voda, pijesak, drvo… Ništa lakše od započinjanja gradnje. Ali, ako se želi graditi na stjenovitome, čvrstome tlu, sav materijal treba prenijeti tamo gdje temelji mogu biti puno stabilniji, solidniji. Muka je pritom daleko veća, uloženo vrijeme duže, ali je i ostvareno dugotrajnije.

Tu negdje smještamo i svoj odnos prema vjeri. Lakše je govoriti o lijepim osjećajima; o evanđelju kao o predivnoj ponudi koja zadivljuje i društveno se čini prihvatljivim. Ali, živjeti evanđelje je zahtjevno, a u društvenome okviru ne donosi neke prednosti. Štoviše. Ipak, današnja Radosna vijest, koja govori o ozbiljnosti odnosa s Bogom i bližnjima, darovana nam je upravo u svojoj radosti.

2. Naime, živimo u vremenu, kada se čini da ozbiljnost nije na cijeni. Osim toga, danas je rijetka ona krjepost koja proizlazi iz ozbiljnosti, a to je dosljednost. Ona se, doduše, često spominje, ali ju je teško naći. Toj činjenici pridonosi ponajprije gubljenje pogleda prema vječnosti i građenje kulture zaborava, zaobilaženje i obescjenjivanje važnosti memorije.

Dosljednost nije kruta nepromjenjivost koja bi imala veze s ohološću, nego prianjanje svjedočke naravi. To je predanost, posvećenost i ustrajnost. Dosljednost ima nešto od žara, čežnje i puno sebedarja. Biti coherentan dolazi od cum-haereo, što znači: biti povezan, priljubljen, oslonjen, prianjati, ali isto tako i: biti privučen, ostati zadivljen do ukočenosti. Dosljednik je privrženik koji se ne dopušta odvojiti, neodvojiv, neodjeljiv.

Tako je dosljednosti suprotnost podijeljenost, odnosno dvoličnost, koja živi od skrivenosti i interesa, dok je dosljednosti bliska otvorenost i utjelovljenost govora.

Velike vrijednosti: poštenja, pravednosti, slobode, vjernosti, ne postoje odvojene od ljudi koji ih žive u jednostavnosti ritma svojih dana, i to tako da su spremni platiti visoku cijenu prepoznatljivosti, sukladnosti svojih riječi i življenja. Ne-dosljednost je najočitije protusvjedočanstvo koje kao svoje temeljno načelo ima laž, nalik podlozi od pijeska.

Od vas, vjeroučitelja se očekuje, kod vas se provjerava i naglašava upravo dosljednost, sljubljenost vjere u Isusa Krista, vašega govora i ponašanja, to jest nenavezanost na ništa drugo tolikom snagom kolikom vjernik treba biti povezan s Bogom.. I uvijek je riječ o zahtjevnosti, koja puno puta prelazi i u prezahtjevnost. Zato mi se čini važnim reći da dosljednost nije dosegnuta savršenost. Upravo suprotno: ona živi od duboke svijesti o grješnosti i od spremnosti na obraćenje. A vaš poziv je Kristov poziv; poziv koji daje snagu Duha, a ne oholu oslonjenost na vlastite uvide i snagu.

3. Kuća izgrađena na stijeni je slušanje Božje riječi koje je postalo življenjem. Zanimljivo je da i jedno i drugo: slušanje i življenje, može biti viđeno čas kao temelj, a čas kao kuća. Svakako se događa spajanje toga dvoga, u posebnoj točki – u milosrđu, u ljubavi prema bližnjima.

Oni koji pred Gospodinom zahtijevaju nagradu ili naknadu, svoja prividno 'sveta djela' svode na ne-djela. A nedjelo, prema Mateju, gasi ljubav prema bližnjima. Sjetimo se riječi: „Ustat će mnogi lažni proroci i mnoge zavesti. Razmahat će se bezakonje i ohladnjeti ljubav mnogih. Ali tko ustraje do svršetka, bit će spašen.“ (Mt 24, 11-13)

Upravo tako viđeno, može nas iznenaditi Isusov stav prema onome što izgleda najvrjednije. Jer, što bi se Bogu moglo svidjeti više od čuda, proroštva, ozdravljenja i oslobađanja od đavla? Očito je da naglasak nije stavljen na izvanrednost, nego na dobro; Boga ne objavljuju čudesa, nego pravednost.

Čitamo li paralelno današnje Evanđelje i Hvalospjev ljubavi sv. Pavla, nailazimo na podudarnosti: bogoslužje, proroštva, karizme, ozdravljenja, ako su odvojena od konkretne ljubavi prema najmanjima, nemaju vrijednosti. To je evanđelist Matej izrazio pojmom 'veće pravednosti':

"Uistinu kažem vam: ne bude li pravednost vaša veća od pravednosti pismoznanaca i farizeja, ne, nećete ući u kraljevstvo nebesko."( Mt 5, 20)

Dakle, tu je riječ o onima koji imaju pravu vjeru, sudjeluju u slavljima, prorokuju i zbilja čine čuda. Čine, a ne samo da govore. Ali, svemu tomu očito nedostaje svjedočenje Božjega milosrđa; ne otvaraju prostor oproštenja; istinski ne susreću siromašne; ne gledaju svijet i ljude Božjim milosrdnim pogledom. Zaslijepljeni su.

4. To je Crkva koja vidi sebe, ne spojivši kuću sa stijenom. Ostaje samo porozno tlo, privid govorenja i djelovanja u Božje ime, u ime njegove Crkve. I sve se čini urednim i savršenim, kao da ne postoji grijeh, ni potreba za obraćenjem. A to nije kršćanstvo, jer je izbačeno milosrđe, kao najčvršća stijena.

Isus čak triput spominje da netko djeluje 'u njegovo ime'. Priznajem da se osjetim iznenađen kada netko s posvemašnjom sigurnošću svoj način gledanja i postupanja predstavlja kao Božji, govoreći i nastupajući kao neki 'voditelj Božjega ureda za odnose s javnošću', kao glasnogovornik koji zna i više od Onoga na koga upućuje i koga predstavlja.

Ako je kriterij provjerljivosti ispovijedanja vjere ljubav prema bližnjemu, tko to može reći da je ljubio najviše što je mogao, bez da je nekoga zapostavio? Nesigurnost u kojoj nas drži kriterij ljubavi jest 'blagoslovljena nesigurnost', 'blagoslovljena nestabilnost'; blagoslovljena i radosna; da ne bismo izgubili snažnu stijenu milosrđa. Nju ne može ništa isprati. Ona je čvrstoća o kojoj govori svaki naš 'amen', kao oslonjenost na Božju vjernost. Ona je radosna čežnja koja svemu što činimo daje okus ljubavi.

Amen.

IZDVAJAMO

Održana adventska duhovna obnova za vjeroučitelje/ice…

Adventska duhovna obnovu za vjeroučitelje/ice i odgojiteljice u vjeri pod naslovom „Evo službenice… VIŠE

Sretan Uskrs

»Ali Bog ga uskrisi oslobodivši ga grozote smrti jer ne bijaše moguće da ona njime… VIŠE

Produljenja mandata i ostale molbe

Radi organizacije poslova u Uredu za vjeronauk molimo sve vjeroučitelje koji nemaju trajni mandat da… VIŠE

Nadolazeći događajikalendar

  • Trenutno nema nadolazećih događaja.