O drugima samo najljepše!

CILJ:

- razvoj samopouzdanja i samopoštovanja

- poticanje tolerancije i dobrog osjećanja u skupini

- učenik uči osnovna pravila pristojnosti u govoru

 

ZADATAK:

Prije sata pripremite popis svih učenika i umnožite ga u onoliko primjeraka koliko ima učenika. Svaki učenik dobiva isti popis. Kraj svakog imena pišu ono što im se na drugome sviđa ili čemu se dive, a neka su obuhvaćene i tjelesna i duševna i duhovna komponenta drugih učenika. Rad je anoniman.

Listove prikupite i za svakog učenika prikupite što drugi misle o njemu/njoj.

Neka vas (i nastavnike i učenike) u pisanju vodi „test tri sita“:

 

 

SOKRATOV TEST TRI SITA

 

Sokrat je slovio za mudraca. Jednoga dana potraži ga neki čovjek i reče:

- Znaš li što sam sve čuo o tvome prijatelju?

- Trenutak, - odgovori Sokrat, - prije nego mi ispričaš volio bih da prođeš jedan brzi test: jesi li to što mi želiš reći prosijao kroz tri sita?

- Tri sita?

- Da, odgovori Sokrat. Prije nego ispričaš neke stvari o drugome, dobro je da uzmeš malo vremena i prosiješ ono što želiš reći. To nazivam test tri sita! Prvo je sito Istine. Jesi li provjerio da je istinito ono što mi želiš ispričati?

- Ne, pa i nisam. Nisam vidio, samo sam čuo kako pričaju…

- Dobro! Ne znaš, dakle, je li to istina. Pokušajmo onda prosijati drugačije. Sada ćemo uzeti sito Dobrote. Ono što mi želiš ispričati o prijatelju - je li nešto dobro?

- Ne, baš suprotno! Čuo sam kako se tvoj prijatelj loše ponio!

- Dakle, želiš mi ispričati loše stvari o prijatelju, a nisi siguran jesu li istinite. To i nije baš ohrabrujuće! Još uvijek možeš proći test, jer je ostalo još sito Koristi. Je li korisno da mi ispričaš što je to moj prijatelj napravio?

- Korisno? Pa i ne, ne vjerujem da bi ti to moglo koristiti…

- Dakle,- zaključi Sokrat, - ono što si mi htio ispričati nije istinito, ni dobro, ni korisno. Zašto bi mi to pričao? Ne želim ništa znati ništa od toga, a i tebi će biti bolje da sve lijepo zaboraviš.

 

 

SAVJET VIŠE:

Prikupljena mišljenja možete ispisati na ukrasne papire ili na kraju školske godine u obliku „diplome“ na poseban način urediti i dodijeliti svakom učeniku.

Prikladno je i za kraj školske godine, osobito na rastanku krajem 8. razreda ili prilikom mature, kao i u radu s krizmanicima.


IZDVAJAMO

Održana adventska duhovna obnova za vjeroučitelje/ice…

Adventska duhovna obnovu za vjeroučitelje/ice i odgojiteljice u vjeri pod naslovom „Evo službenice… VIŠE

Sretan Uskrs

»Ali Bog ga uskrisi oslobodivši ga grozote smrti jer ne bijaše moguće da ona njime… VIŠE

Produljenja mandata i ostale molbe

Radi organizacije poslova u Uredu za vjeronauk molimo sve vjeroučitelje koji nemaju trajni mandat da… VIŠE

Nadolazeći događajikalendar

  • Trenutno nema nadolazećih događaja.