Virtualni život

Živimo u društvu u kojemu je sve podložno nekom obliku vrednovanja i komentiranja, svako naše djelo i svaka naša riječ. Granica između privatnoga i javnoga se pomakla i svatko si uzima za pravo gledati iza tuđe ograde, u dobroj ili lošoj namjeri. Veliki utjecaj u pomicanju tih granica svakako je i u enormnoj ekspanziji društvenih mreža i želji za dokazivanjem u virtualnom svijetu dok onaj pravi zapostavljamo. Jer u virtualnom svijetu smo praćeni, vrlo jednostavno nekome kliknemo like ili dislike na neku objavu ili fotografiju, u sekundi, a možda u stvarnosti ne bismo bili toliko hrabri. Društvene ''vrijednosti'' koje to zapravo nisu okupiraju nas do te mjere da više ne razmišljamo racionalno. Uvjereni da stalno moramo biti nasmiješeni, našminkani, namješteni u određenoj pozi, da druge moramo informirati o svakom svom pokretu i da neprestano moramo prikazivati svoj život dinamičnim, društvenim i vrijednim divljenja govori o nama samima mnogo više nego što smo svjesni u trenutku dok objavljujemo neku fotografiju ili status.

U pomicanju granica između privatnog i javnog na društvenim mrežama mnogi korisnici koriste se selfijima. Društveni mediji, političari, poznate osobe i mobilni web potaknuli su taj fenomen zvan selfi. Riječ selfie je 2013. godine proglašena riječju godine uredništva engleskog Oxford riječnika po broju učestalosti korištenja, što dovoljno govori o tome koliko se fenomen selfija koristi u svakodnevici. Sama definicija riječi selfie znači auto-poretret ili fotografiju dvije ili tri osobe nastalu korištenjem prednjih kamera pametnih telefona i dijeljenje istih na Instagramu, Twitteru ili Facebooku.

Naravno da ne možemo izbjeći korištenje društvenih mreža i interneta jer živimo u društvu ubrzanog razvoja IT sektora koji nam je omogućio mnoge pozitivni strane korištenja interneta, no nemoguće je ne zapitati se kakvu poruku o sebi ostavljamo i s kojim ciljem to radimo? Razni psihološki faktori mogu nekoga potaknuti na snimanje selfija i prenošenje na društvene mreže. No zar zaista mislimo da je potrebno svima pokazati sve? Postoji pregršt selfija na društvenim mrežama, stalno iskaču u obavijestima i nemoguće ih je zaobići. Vidjeli ste ih zasigurno i sami, a navest ću samo neke nedavne. Npr. objava fotografije iz teretane, kao da provjera napretka u ogledalu teretane ili vlastitoga doma nije dovoljna. Ili kada se javno želi pokazati javno slika vlastitog ljubimca, objavimo sliku ljubimca - čemu potreba za selfijem s ljubimcem? Pa selfi u autu koji poručuje kako dobro izgledamo i sada, upravo u tom trenutku i svi to moraju saznati prije nego što pokrenemo auto i krenemo na posao. Zatim selfi koji pokazuje kako smo se tek probudili, prirodno lijepi, s frizurom i šminkom i ponekim filterom koji potkrepljuje tu ljepotu. Ili selfi gdje spavamo, tj. pravimo se da spavamo. Zatim selfi u bolnici gdje je osoba priključena na infuziju, selfiji gdje cijelom svijetu pokazujemo trudnički trbuh umjesto da takvu fotografiju pošaljemo najbližima ili prijateljima, ako je to uopće potrebno. Pa selfiji ispred ogledala, gdje pokazujemo novu odjevnu kombinaciju, a odraz sobe koja je razbacana je zanemariv. I da ne zaboravim najpopularniji, tzv. duck face (pačje lice) selfi . Najpopularniji selfi kod žena. Još uvijek mi je misterij što on poručuje drugima. Zasigurno i sami možete navesti neki primjer selfija koji se svakodnevno dijele. Kakvu poruku o sebi tada ostavljamo i s kojim ciljem to radimo ako to radimo učestalo, svakodnevno?

Unutar kognitivne bihevioralne psihologije kao odgovor najčešće se spominje želja za privlačenjem pozornosti što više ljudi, dobivanje pozornosti od točno određene osobe ili nova metoda flerta, prikupljanje komplimenata i jačanje vlastitoga ega, dobivanje samopoštovanja pokazivanjem svoje uspješnosti kada se dobro osjećajmo u sebi ili izgledamo dobro, način traženja pažnje od osoba koje su u stvarnom svijetu sramežljive, iz dosade, zabave ili zato što to svi rade (pa zašto ne bih i ja dokumentirao/la svoj život). Mnogo je potencijalnih razloga. Neovisno o razlogu, trebamo biti svjesni da svakom objavom, unatoč postavkama privatnosti, nemamo mnogo kontrole nad onime što naši poznanici i prijatelji rade s našim postovima i sa samo nekoliko lajkova naš post mogu vidjeti stotine ljudi koji ne poznajemo. To znači da je lako moguće da post završi pred očima naših poslodavaca, mogućih poslovnih partnera, profesora, naših učenika. Iz tih razloga postoje neke stvari čije objavljivanje bismo trebali izbjegavati, pazeći tako na vlastito dostojanstvo i integritet našeg poziva, koji je ionako pod neprestanim povećalom.

Koristimo društvene mreže mudro!

IZDVAJAMO

Održana adventska duhovna obnova za vjeroučitelje/ice…

Adventska duhovna obnovu za vjeroučitelje/ice i odgojiteljice u vjeri pod naslovom „Evo službenice… VIŠE

Sretan Uskrs

»Ali Bog ga uskrisi oslobodivši ga grozote smrti jer ne bijaše moguće da ona njime… VIŠE

Produljenja mandata i ostale molbe

Radi organizacije poslova u Uredu za vjeronauk molimo sve vjeroučitelje koji nemaju trajni mandat da… VIŠE

Nadolazeći događajikalendar

  • Trenutno nema nadolazećih događaja.