Clanak

Istraživačko učenje u nastavi Katoličkog vjeronauka

Stručni skup Istraživačko učenje u nastavi Katoličkog vjeronauka održan je 18. ožujka 2021. u 16 sati u prostorijama Ureda za vjeronauk (Zagreb, Branjugova 1) u trajanju od 3 sata, a namijenjen je vjeroučiteljicama i vjeroučiteljima Zagrebačke nadbiskupije koji rade u osnovnim ili srednjim školama. Stručni skup održan je fizički uz poštovanje svih propisanih epidemioloških mjera, a sudjelovalo je 22 vjeroučitelja/ica.

U rad skupa prigodnom je molitvom uvela predstojnica Ureda za vjeronauk, prof. dr. sc. Blaženka s. Valentina Mandarić, koja je u ime domaćina pozdravila prisutne vjeroučitelje i predstavila izlagačice. Prije konkretnoga radioničkog rada, u temu je kratkim predavanjem  na temu Zašto istraživačka nastava? uvela mr. sc. Gordana Barudžija, viša savjetnica za vjeronauk u Agenciji za odgoj i obrazovanje i suorganizatorica skupa, koja je evocirala prethodna vjeroučiteljska iskustva vezana uz istraživačku nastavu. Podsjetila je na važnost timskog rada i zajedništva koje se tim načinom učenja promiče, kao i razvoj kompetencija učenika ne samo za svijet rada, već i za akademski rad. Poseban se pak naglasak stavlja na osamostaljivanje učenika u radu, naglašava predavačica.

Središnji i ujedno radionički dio stručnog skupa preuzela je doc. dr. sc. Ana Biočić koja je model istraživačke nastave predstavila na konkretnom primjeru Doprinos Katoličke Crkve stvaranju moderne hrvatske nacije. Na tom je primjeru predstavljeno kako se kroz određenu temu provodi istraživanje. Prvo se postavlja pitanje iz kojeg se izabira hipoteza, nakon čega se odgovara na pitanja kada (kada je Crkva doprinosila ostvarenju hrvatske nacije), kako, tko i zašto. Detaljno je razrađen utjecaj i djelatnost svećenika, župnika, biskupa i kapelana u standardizaciji hrvatskoga jezika, u osnutku i pokretanju novina te kulturnim, znanstvenim i odgojno-obrazovnim institucijama. Dan je osvrt i na doprinos Crkve stvaranju nove hrvatske nacije kroz razvoj gospodarstva i političku djelatnost. Drugi dio radionice dr. Biočić usmjeren je na samostalan rad na unaprijed pripremljenim materijalima (novinskoj i arhivskoj građi), gdje se radilo na postavljanju pitanja i hipoteze, kao i njihovoj razradi i predstavljaju hipoteze. U trećem dijelu radionice sudionici su predstavljali i pregledavali ishode, s osobitim naglaskom na aktualizaciji teme; naime, postavilo se pitanje kako Crkva danas djeluje u kulturi, odgoju, obrazovanju i znanosti.

IZDVAJAMO

Sretan Uskrs

»Ali Bog ga uskrisi oslobodivši ga grozote smrti jer ne bijaše moguće da ona njime… VIŠE

Kristova pobjeda svijeta – ohrabrenje i nama danas

S početkom novepedagoške i školske godine u ovim izvanrednim okolnostima, suočavajući… VIŠE

Produljenja mandata i ostale molbe

Radi organizacije poslova u Uredu za vjeronauk molimo sve vjeroučitelje koji nemaju trajni mandat da… VIŠE

Kad oluja prohuja, opakoga nestane, a pravednik ima temelj vječni.

Mudre izreke 10,25

Više

Nadolazeći događajikalendar

  • Trenutno nema nadolazećih događaja.