Didaktičko-metodičke aktivnosti u svrhu unaprjeđenja cjelovitog učenja učenika u nastavi vjeronauka

Društvene i školske promjene zahtijevaju drugačiji, raznovrsniji pristup učenju i poučavanju. U svim važećim europskim dokumentima potiče se cjeloživotno učenje i obrazovanje. Ono bi trebalo osposobljavati nastavnike za različite oblike učenja i u različitim okolnostima u cilju prilagodbe novim odgojno-obrazovnim zahtjevima i potrebama učenika. Važnost razvoja profesionalnih kompetencija očituje se i u temeljnom dokumentu Nacionalnog okvirnog kurikuluma u kojem se učitelj definira ne kao prenositelj znanja, već stručnjak u razvijanju različitih znanja, stavova i vještina, kao što su: kreativnost, inovativnost, rješavanje problema, razvoj kritičkog mišljenja, poduzetnost, informatička pismenost, socijalne i dr. kompetencije.

Odgovornost nastavnika očituje se u promicanju pedagoške i didaktičke kulture te kulture odnosa. Učitelj  na području obrazovanja, osposobljavanja i poučavanja, unaprjeđuje nastavu u svim njezinim sastavnicama i osigurava integraciju ekstrinzične motivacije u unutrašnju motivaciju učenika za učenje.

Kako bi učenici na nastavnome satu bili aktivno uključeni potrebno je osigurati sigurno i poticajno ozračje za učenje, poučavati jasno i poticajno, učinkovito upravljati razredom, poučavati strategije učenja  te prilagođavati poučavanje različitim potrebama učenika.

U izvođenju nastave vjeronauka može se u različitim nastavnim etapama te različitim metodama i vježbama u nastavu aktivno uključiti učenike. Njima se tako omogućuje stjecanje samouvida, samopromatranje, razumijevanje drugih, kritička prosudba, vrjednovanje, analiziranje i primjena vjeronaučnih sadržaja, osobni rast i razvoj te socijalizacija. Istovremeno, kreativnim aktivnostima potiču se raznovrsne inteligencije učenika te učenici mogu na intenzivan i zanimljiv način pristupati nastavnim sadržajima i učenjima istih.

U okviru rubrike Didaktičko-metodičke i odgojne aktivnosti  bit će navedeni različiti metodički postupci, njihov opis i ciljevi. Aktivnosti će se nekada odnositi na uvodni dio s ciljem usmjeravanja učeničke koncentracije i interesa na nastavne sadržaje. Također, neke od navedenih aktivnosti bit će primjerene središnjoj i/ili završnooj etapi nastavnoga sata. Uz raznovrsne metodičke aktivnosti bit će navedeni primjeri aktivnosti kojima se učenike potiče na suradnu komunikaciju, pozitivan odnos i stav prema smetnjama i konfliktima, uzajamno uvažavanje i vrjednovanje te unaprjeđenje emocionalne atmosfere u razredu.

IZDVAJAMO

Održana adventska duhovna obnova za vjeroučitelje/ice…

Adventska duhovna obnovu za vjeroučitelje/ice i odgojiteljice u vjeri pod naslovom „Evo službenice… VIŠE

Sretan Uskrs

»Ali Bog ga uskrisi oslobodivši ga grozote smrti jer ne bijaše moguće da ona njime… VIŠE

Produljenja mandata i ostale molbe

Radi organizacije poslova u Uredu za vjeronauk molimo sve vjeroučitelje koji nemaju trajni mandat da… VIŠE

Nadolazeći događajikalendar

  • Trenutno nema nadolazećih događaja.