Zagrebačka nadbiskupija | Ured za vjeronauk u školi

Vijesti

Objavljeno: 26.05.2025.

Održano ŽSV srednjih strukovnih škola Grada Zagreba

U četvrtak 22. svibnja 2025. održano je treće županijsko vijeće strukovnih škola u Tehničkoj školi Zagreb. Susret je počeo molitvom koju je vodila članica vijeća Dubravka Vlaičević. Nakon molitve  voditeljica vijeća Ozana Mirosavljev Grgić pozdravila je sve okupljene i predstavila je dnevni red susreta i predstavila je predavačice.

Prvo predavanje je imala članica vijeća Dubravka Konjevod.Ona je svoje predavanje Utjecaj informacijsko-komunikacijskih tehnologija na odgoj i obrazovanje podijelila na dva dijela: prvi dio je općenito objasnila problematiku IKT u odgoju i obrazovanju, a u drugom dijelu je sve to potkrijepila svojim znanstvenim istraživanjem.  U predavanju je navela da se posljednjih nekoliko desetljeća istražuje i razvija utjecaj informacijsko-komunikacijskih tehnologija unutar odgojno-obrazovnog procesa. Razvojem informacijsko-komunikacijskih tehnologija donijete su značajne promjene u svim segmentima ljudskog djelovanja. Naglasila je da razvojem društva koje je danas prožeto ubrzanim napretkom tehnologije postavlja se pitanje na koji način informacijsko-komunikacijske tehnologije imaju utjecaj na sustav odgoja i obrazovanja i na učenika kao subjekta nastavnog procesa. Pojavom tehnologije i njenim napretkom unutar nastavnog procesa rekla je da više ne govorimo o didaktičkim trokutu već fokus stavljamo na didaktički četverokut - nastavnik, učenik, nastavni sadržaj i nastavna tehnologija kao sinonime suvremene nastave. Kroz ovakav pristup nastoji se motivirati učenika za nastavni predmet, potaknuti bolju komunikaciju, ostvariti pozitivnu radnu atmosferu unutar razreda kao ostvariti bolju suradnju na novih vještina, ujedno i cjeloživotno učenje svih sudionika odgoja i obrazovanja. Navela je da  današnje generacije Z zahtijevaju potpun angažman nastavnika u podučavanju koje podržava suvremene odgojno-obrazovne procese i razvoj unutar njih. Generacije Z očekuju za sve sudionike odgojno-obrazovnog procesa da budu informatički pismeni u onoj mjeri koja će biti uspješna za plodonosne rezultate koji će biti u korak s vremenom. Naglasila je da za kvalitetan život u 21. stoljeću trebaju posjedovati izgrađene kompetencije koje će odražavati mentalno jake osobe te imati socijalne vještine. U ostvarivanju takvih rezultata potrebno je uključiti sva četiri čimbenika a to su: učenik, nastavnik, roditelj i IKT koji uporabom u školskom sustavu tvore didaktički četverokut.

Predavačica je naglasila da je obaveza  svakog pojedinca unaprijediti svoje sposobnosti i biti s vremenskim trenutkom za kvalitetniji, ekonomičniji, bolji život u suvremenom društvu koje nam nudi goleme mogućnosti kako usvajanja tako i korištenja IKT.  U istraživanju je navela podatke o upotrebi IKT u nastavi i uvjetima korištenja IKT u nastavi. Predavačica je na kraju zaključila da IKT ne samo da podržava njihove prirodne sklonosti prema digitalnim rješenjima, već i priprema obrazovni sustav za budućnost, potičući inovacije, inkluzivnost i društvenu odgovornost. Prilagodba ovim promjenama ključna je za stvaranje obrazovnog okruženja koje odgovara potrebama učenika i nastavnika u suvremenom svijetu potičući učenike da se koriste kritičkim promišljanjima ne oslanjajući se na AI alate učenja, već samostalno uključe istraživački rad koji će pridonijeti boljem učenju i promišljanju o zadanoj istraživačkoj temi.

Drugo predavanje je imala Marija Patrlj, vjeroučiteljica iz OŠ Nikole Hribara. Patrlj je dala pregršt primjera djelovanja u lokalnoj zajednici kao što su volonterski rad s učenicima, organiziranje projektnih nastava, suradnja s raznim humanitarnim i turističkim zajednicama. Patrlj djeluje ne samo u Velikoj Gorici nego i u Zagrebu. Objasnila je cijelu organizaciju volonterskih akcija te njihovu primjenu. Povezala je s ishodima vjeronaučne nastave. Naglasila je važnost organiziranja humanitarnih akcija i izvanučioničkih nastava u svrhu poboljšanja mentalnog zdravlja učenika. Uz to navela je puno primjera povreda mentalnog zdravlja učenika, te njihovo poboljšanje zbog sudjelovanja u projektima.  Navela je iskustva suradnje s kolegama unutar škole, te međuškolske suradnje. Kolege su postavljali puno pitanja i razmjenjivali su iskustva.
Nakon predavanja i razmjene primjera dobre prakse voditeljica vijeća je članove vijeća obavijestila o  otvorenju izložbe koja će kao Smotra izvrsnosti vjeroučenika osnovnih i srednjih škola Zagrebačke nadbiskupije (u kategoriji znanja te likovnoj, literarnoj i digitalnoj kategoriji) biti otvorena 29. svibnja 2025. u 18 sati u Nadbiskupijskom pastoralnom institutu u Zagrebu.

Susret je završio molitvom koju je vodila Marija Patrlj.

 
 
 Ozana Mirosavljev Grgić
Ispišite stranicu: